Thursday, December 16, 2010

Pemadan dan Pensel

Pensil : Maafkan aku, kawan.
Pemadam : Kenapa, kawan? Kamu tidak berbuat salah padaku.
Pensil : Maafkan aku kerana telah menyakitimu, kawan. Bila saja aku terbuat silap, kau selalu ada untuk memadamkan. Sedang kesilapan aku hilang, kamu hilang sebahagian dirimu, kawan. Semakin kecil dan kecil.
Pemadam : Ya, tidak mengapa, kawan. Kamu tahu, memang itu tujuan hidupku, untuk membantumu ketika kamu memerlukan aku. Dan aku tahu, suatu masa nanti aku akan pergi. Ketika itu kamu akan mendapat teman baru. Usah risau, kawan. Aku sukakannya!


Maaf, kawan.

Dengan cara apa hidup kita akan termaknai?

Pensil : Kawan, aku sayang kamu! :)

Sekali lagi, dengan cara apa hidup kita akan termaknai?

Pemadam : Dan kamu, tulislah kepada dunia, kawan. Biar kehilangan aku termakna.

Maka dengan cara apa hidup kita akan termaknai, kalau bukan untuk memberi sebanyaknya?

sahabat +teman+kawan dikurniakan Allah untuk mewarnai hidup kita :)
Dia akan menghantar seseorang dalam hidup kita dengan peranan mereka masing2.apabila peranan mereka telah selesai sedar atau tidak mereka kan pergi dari hidup kita.:) Namun teman yang sejati akan tetap ada dihati sampai mati.


jue: Beberapa hari nie kecoh sal isu persahabatan. nak tahu search sendiri la.tak baik bukaaib orang. kita senyap2,hidup baik2 je,tak ganggu orang.:)  Hargai sahabat anda :)
Buat sahabat ku farrah,ena,eqahh,jannah,azizi,ekin,yasmin,eyfa,nono,AF,tikah,ashh..dan dll yang tak dapat ditulis disini sayang kitakorang suma

4 comments:

Anonymous said...

;)

Ash Ralf said...

Waaaawhh!~ Ash tak pernah terfikir pulak yg ADA Cerita Disebalik pensil dgn pemadam ni.. Best! Ash Suka ni! Hoho

Nur Ardilla Najwa said...

salam...jemput join contest d blog saya... =)

http://jannatul-ardilla.blogspot.com/2010/11/game-for-fun-favorite-photo-contest.html

Nur Ardilla Najwa said...

salam...jemput join contest d blog saya... =)

http://jannatul-ardilla.blogspot.com/2010/11/game-for-fun-favorite-photo-contest.html

berminat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...