Tuesday, December 21, 2010

Kita sebenarnya...

Pernah tak tengok baby? Bayi la, anak- anak kecil yang masih kecil. Bila diorang bangun tidur gerenti menangis kan? Nak kan sesuatu. Kalau tak susu, nak mak dia, kalau tak pun nak barang mainan dia.

Apa yang aku hendak story hari nie ialah perangai bayi ni sebenarnya ..kalau kita fikir-fikir..ADA PADA KITA ORANG DEWASA. hehe. Walaupun pelik je bunyi tapi sebenarnya kita tak dapat nafikan. Taklah bermaksud mengatakan kita semua ni bangun dari tidur sambil menangis. Sebenarnya aku maksudkan, kita nie selalu mahukan sesuatu yang kita tidak ada. Sama cam bayi tu tadi, asyik nagis cari pa yang dia nak

Sedar atau tidak kita nie sebenarnya tidak gembira dengan apa yang kita da. Apabila kita melihat orang pandai, kita rasa rendah diri coz tak sepandai dia. Bila tengok orang da kereta mewah kita rasa nak tukar je kereta kita. Tengok orang bahagia da keluarga yang kaya raya dan hidup berpangkat. Bila tengok orang makan restaurant mewah kita pun rasa nak juga nikmati makanan tu.
Tapi.... pernahkan kita berfikir, mungkin orang yang ada kereta mewah itu ,bila kereta dia rosak kos dia nak baiki kereta tu cecah beratus kadang beribu. Jangan ingat orang yang bawa kereta mewah itu senang je hidup dia, kita tak tahu kan cam ne keadaa dia. Sedangkan kita yang berkereta biasa2 nie kalau kereta rosak taklah cecah beribu nak repairkan. Jangan kita rasa rendah diri bila tengok orang ada keluarga yang mewah dan berpangkat2. Kita tak tahu, mungkin disebalik yang kita lihat itu hidup dia kosong beb. Hidup rasa diawasi je tak bebas nak buat apa. Tapi kita walaupun hidup sederhana kita gembira jadi orang biasa.kan kan..:)
Manusia memang cam tu kan. Resah gelisah bila belum dapat apadia nak. Sedih kerana apa yang dia nak masih tak dapat lagi. Tapi adakah bila kita dapat apa yang kita nak kita kan bahagia? Selalunya bila kita dah dapat apa yang kita nak,kita rasa masih juga tak bahagia. Kenapa yea? Pernah fikir tak? Itu mungkin  belum lagi terbaik dalam hidup kita sebab tu la kita tak happy.
Tengok bayi tu cumil2.:)
Marilah kita mengundi saya.heheh.main2 pula. So jangan bersedih atau bersusah hati. Kita boleh dapat apa yang nak kalau kena dengan caranya. Syukurlah dengan apa yang kita da. 

p/s: Tuai padi antara masak esok jangan rindu-rinduan..*apa yang kita ada itulah yang terbaikk sebenarnya:)

No comments:

berminat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...