Wednesday, January 26, 2011

Tiada luka yang abadi

ini lirik aku. aku cair dan melting bila dengar first time.
tak apa, aku akan terus bersabar dan bersabar.
da sumthing happend. :(

orang kata setiap apa yang melanda dalam hidup ini kita kena sabar dan bersabar hadapi.
tak kisah la orang nak akta kita nie apa. kita sabar je.
mengalah bukan bererti kita kalah dan menyerah.
siapa tahu dengan kesabran kita hari ini, kebahagiaan yang kita tak pernah sangka kan datang dalam
hidup kita. dan siapa tahu dengan kesabarn kita hari ini hati seseoran akan berubah??
tak rugi sabar. walaupun sabar ni sakit, perih ,derita, kecewa dan kadang2 maruah diri dipijak-pijak orang sesuka hati dan di hina tanpa usul periksa.

sabar itu sebahagian dari iman.
aku tak nak cerita panjang..hanyati bait2 kata lagu tu k..

TIADA DUKA YANG ABADI-OPICK

Tiada duka yang abadi didunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam 'kan berakhir, hari 'kan berganti
Takdir hidup 'kan dijalani

Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Waktu berputar rebulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam 'kan berakhir, hari 'kan berganti
Takdir hidup 'kan dijalani

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Harap ampunkan hamba-Mu ini




p/s: orang kata batas kesabran seseorang itu ada had. betul. bukan aku tiada batas kesabran tapi aku akan terus bersabar.

No comments:

berminat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...