Monday, January 3, 2011

Hidup kena tenang dan ceria..

Klu orang tak suka.benci.myampah.nak cari hal.cari gaduh.kritik kita.umpt kta.baling kta.hina.pandang serong kat kita. & semua yang swaktu dgnnya.. jgn dbls kerna kita bknya Tuhan nak hukum atau judge insan lain. jadi IGNOREKAN je..kerna hidup penuh kasih sygg.~

*status fb aku nie..

salam.
aku rasa terlalu banyak aku nak cerita mlm nie.
tapi yang paling pentingkan..
aku belajar dari kehidpan ini.apa pun yang kita buat kita kena cool je.
orang marah kita. dengki. berlagak. hina kita. pijak maruah kita. sakitkan hati
kita IGNORE je. 
bukan gila atau pa ha..
tapi kalau kita bls balik dan layan sangat perangai species manusia cam ni
kita sama je dengan diorang.
Tak perlu nak judge o hukum orang..
kita ni sapa? layak ka? 
Sedangkan Allah lagi Maha Pengasih Dan Penyayang
Maha Pengampun kepada hambanya.
Biarlah Allah je balas perbuatan dia.
Lagi 1 jangan kita doakan yang tidak baik pulak untuk orang lain
kerana doa orang yang dzalimi itu tiada hijab tau.
Kita doakan je untuk kbaikan dia,kbhagiaan dia. biar pun dia tak tahu
kerna redha yang kita cari dalah redha Sang Pencipta. bukan manusia.

Takyah susah2 hati. hidup bukan untuk kesedihan semata.
tapi untuk kita nikmati dan kita cari redha-Nya di situ~

p/s: dulu aku suka marah2.emo tak tentu pasal sengal tul. p alahamduliah manusia itu boleh berubah :)





No comments:

berminat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...