Monday, January 3, 2011

bila 2010 melabuhkan tirainya...2011 selamat datang :)

salam.
bila 2010 melabuhkan tirainya.

BUATMU 2010

Alhamdulilah masih bernafas dan diberi kesempatan hidup lagi menjengah tahun 2011 nie.
 Moga tahun nie memberi kehidupan yang lebih baik.
Tahun nie adalah tahun yang aku nanti2 kan.:)
semoga segala perancangan dipermudahkan oleh Allah.
positifkan diri. dan beserah hanya pada yang Esa. i will do. Insya-Allah

Tahun 2010. Tahun yang cukup getir dianatara tahun lain yang pernah aku lalui. Mungkin semuanya berlaku seiring dengan doa aku 3 tahun lalu dan sudah tentu dengan izin-Nya.

(jujur aku megambil masa untuk updates entry nie. tak tahan aku. sebak rasanya nak ungkap tirai 2010 )

 Tahun 2010. Tahun terpenting bagi life seorang pelajar. Tahun nia aku akan SPM. Nie tahu teraher aku di sekolah menengah. Tahun last aku rasa hidup sebagai seorang pelajar. Aku terpaksa berjumpa dengan pihak atasan untuk menolak peluang yang diberikan. Emosi aku memang tak stabil time tu. Dengan tekanan SPM. Namun alhamdulih semuanya ku lalui dan ku redah dengan kekuatan yang ada. 
 Cinta yang fana menjengah hidup ku. aku akui ini kesilapan aku. Semuanya tampak indah bila nafsu menguasai hati dan mengatsi akal. Penuh pergolakan jiwa dan runtuman emosi. Air mata tak yah cerita.
Bukan aku emosi beb. tapi orang tak kan tahu pa yang kita rasa selagi diorang tak alami sendiri dan selidik. 
Manusia suka buat andaian dan hypotesis sendiri tanpa kaji dulu kenapa orang tu cam tu. Itu realiti.
Aku pun kadang2 tak terkecuali berhadapan dengan mansia cam nie. Sabar je la.
Entah la sukar aku nak describe tahun nie. Dikala pergolan jiwa yang berlaku. Sentuhan persahabatan kembang mekar dalam hidup aku. Menjadi seorang yang lebih optimis. 

Yang berlalu biarlah berlalu~
Benda lepas takyah la kenangkan. sekrang masanya aku mengorak langkah membuka lembaran 
Lembaran baru tanpa ******* dalam kamus hidup aku. Menjadi seorang yang baru. Jangan menghakimi aku dengan masa laluku. Sekarang aku bukan kat masa lalu lagi sekarang. .

selamat tinggal 2010 yang penuh penuh pergolakan jiwa + emosi + hati 
ku ikhlaskan semuanya berlaku. :)

&

SELAMAT DATANG TAHUN 2011
LEMBARAN BARU DALAM HIDUPKU..:)

mengorak langkah membuka lembaran....

p/s: sekarang sudah tiba masanya...bersiap sedia dan tenang selalu :)



1 comment:

Anonymous said...

selamat tahun baru sis..=))

berminat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...