Monday, February 14, 2011

Sekurang-kurangnya aku dah cuba..

Bismilahirahmanirrahim.
Ku gagah diri menghadap lappy jua 

sekurang-kurangnya ku dah cuba.

apa yang terjadi sebenarnya? 
biarlah aku simpan kemas-kemas dalam hati ini.
tak perlulah aku cerita apa yang terjadi.
cuma, aku belajar banyak perkara malam nie.

saat ini mungkin aku
rapuh
kecewa
sedih
hampa
terluka

namun aku percaya tiada
kedukaan
kesedihan
kesepian
kecewa
kehampaan
yang abadi di dunia ni. semuanya akan berakhir ini.
asal kita redha dan sabar.
janji-Nya itu benar.

x selamanya hidup akan begini.
hidup kan umpama roda.

tak perlu benci, dendam atau marah.
setiap apa yang berlaku dengan izin-Nya
tentu ada hikmah kan.

malam nie aku pujuk diri.
kalau ini adalah yang terbaik,aku redha dan sabar.
kerna aku tahu,Allah tu takkan menzalimi hamba-Nya.
mungkin jauh di sana Dia sedang rencanakan yang terbaik buat aku kan.
tak perlu fikir lagi. kecewa kali nie,Insya-Allah bahagia di hadapan sana kan.
mungkin saat nie,ini adalah yang terbaik
jangan risau, aku takkan berdendam atau sakit hati 
jauh sekali nak membenci.
aku bukan terlalu baik atau malaikat
aku insan biasa yang tak nk ada dendam,benci dan sakit hati
terhadap insan yang disayang
tipu la tak sedih kan.
orang yang kita sayang..
tapi 1 hal aku aku belajar, 
kita tak leh nak paksa hati dan perasaan insan lain.
kalau itu yang dimahukan aku akan turuti dan hormati
keputusan yang telah dibuat malam nie.
tapi sekurang-kurangnya aku dah cuba kan..?

nak melupakan? 
sebenarnyakan,semakin kita nak lupakan orang tu, semakin tulah kita 
tak dapat lupakan dia. sies. nie berdasarkan pengalaman 
aku dan sahabat yang lain
cara terbaik.kita biarkan je.
jangan kita paksa.

aku speechless.
bila tgk tarikh hari nie.
kenyataan aku dah dapat.
thanks.

antara kenyataan dan harapan.
sebenarnya,dua2 nie membawa ksakitan kan.
tapi aku lebih memilih kenyataan.
kenyataan nya memang pahit untuk ditelan
sakitnya tu, takyah cakap la...
tapi kenyataan ini membuatkan aku takkan mengharapan pada
yang bernama harapan lagi.

kan.

apa pun sekurang-kurangnya aku dah cuba.
ya.aku dah cuba..dan aku dah tahu cam ne.
kalau aku tak cuba mungkin aku tak tahu kan cam ne
tak usah dibicarakan lagi.
cukuplah ianya terhenti sampai di sini.
bia aku simpan kemas-kemas dan tutup rapat2
semua dalam yang bernama kenangan dan pengalaman.


sekurang-kurangnya aku dah cuba.



p/s: ini bukan entry aku putus cinta a..jangan salah faham. ini entry aku kehilangan..tak apa,aku dah bersiap sedia menghadapi kehilangan nie.i.A aku kuat.amin.







No comments:

berminat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...