Wednesday, February 2, 2011

Facebook... d situ kita akan nampak suka duka benci sayang chenta manusia tentang L.I.F.E ! =)

Salam. :) cita sal facebook .memang tak pernah henti.
Kalau kat depan pc yang tak pandai kawal diri surelah duk kat depan pc hampir 24 jam.
 hidup dengan FB je apa rasanya nye erkk?? *jawab sendiri la..sendiri tahu
sure status diupates every seconds minutes kan..

Macam-macam ragam yang boleh tengok kat FB..
Kadang boleh buat gembira dan tersenyum sampai ke pipi hihihi :)
kadang tu buat menyampah dan meluat..whateverlah

mood status:

Argghh.geram nya aku hari nie dengan boss. Apasal la suruh aku ambik overtime.

happy glak hr tok pat jumpa nya.

sakit hati tok.

aku tahu aku tabah aku akan teruskan hidupku.

kecewa ku .

Mood status memang selalu kita tengok. ada geram la,ada marah. macam2. Kadang2 syok kita baca bila kita komen nak bagi nasihat dan pendapat, kita kena balik. kalau tak nak orang komen atau takleh timak nasihat orang lain takyah post pa2 la kat status tu lebih2 lagi time tengah mood2 tak tentu. Silap hari bulan orang lain jadi mangsa lepas geram. macam2.

pengistiharaan status: 

buat semua sahabat aku, esok aku akan mengakhiri zaman bujang aku.yahoooo..

Aku nak graduated x lama gik.

3 bulan gik, aku akan pindah dari tempat tok.

Sy dah tukar num. Ini num baru sy 013987xxxxx.save a kawan semua.

baru habis makan. kenyang giler.

Pengisstiharaan nie ok sikit. kita dapat tahu perkembangan sahabat-sahabat yang lain. Tapi kalau tuka num fon takyah letak num tu kat FB la cik adik, abang, kakak, mak cik oi. bahaya. Nanti kena ganggu orang yang tak sopan dan santun kan susah juast berpada je kalau nak bg tahu perkembangan diri. 

cintan cintun status :

syg, esok jumpa k.

mwah.! mwah! syggg awak yeaaa.

miss her so much

syg kamu ketat-ketat.

love u.miss u. jangan curang tau.

Bab nie fuhh. takyah cakap la...kadang2 buat sesak perut tengok kat home semua status, diorang bsyg2 tak habis2. Kalau ada yang gni lam FB, alamatnya kena remove diorang nie kalau dah over sangat mena\galahkan orang yang dah berumah tangga. Perlu ka kita bg tahu 1 dunia yang dia tu milik kita? dan nanti bila clash 1 dunia juga yang tahu. tak malu ka? hm, hal2 peribadi takyah la tunjuk2 kat situ, orang lain pun ada gak tapi taklah sampai nak rak cam tuk. biarlah ala kadar.:)

sumpah seranah status:

xguna punya kawan samapai hati makan kawan sendiri.shittt!

kau ingat kau hebat la dapat mainkan perasaan orang. fine! 1 hari nanti baru kau tahu mana intan dan permata.

b***h punya orang itu pun tak tahu buat ka?

sumpah aku tak maafkan kau seumur hidup aku.

Yang nie kalau ada pergaduhan memang lebih kurang status cam nie diupadates insan2 dalam FB. Sumpah seranahnya kadang2 buat ngeri bila terbaca. Status cam nie mudah menarik perhatian orang then bermulalah tokok tambah dan sumpah menyumpah serta rasa tak puas hati. Yang paling best orang kena sumpah dan kena umpat tu. Apasal?? he he..Dapat pahala free. Senang je, kita sabar..jangan balas..bia je.

perasan status:

aku rasa aku makin kiut la.ha ha ha

gua dah dapat lesen lepas nie boleh gasak kereta .huuuu

awek aku baik cantik. koranga ada? tak da kan? 

first time aku rasa mamat tu syok kat aku, mana tak inbox penuh massage dia.aku suka.

yang nie ok la. tapi jangan la over sangat. biarlah berpada. tak siapa nak larang. Kadang kawan2 bagi nasihat lagi. Kalau yang dah dapat lesen contohnya,tak da kaitan ngan sapa2 a..kwn2 lain boleh doakan dia dapat beli kereta plak lepas nie. Kalau yang perasan tak habis tu, biasalah dah tak da kerja tu. he he.

menjurus keagamaan status :

Alhamdulilah.akhirnya segala urusana ku dipermudahkan.

Persoalanya,bagaimana kita melihat perkahwinan itu sendiri. Persediaan harus dibuat seawal semalam (ada gaya nak kahwin dah ni kah2)

Ya Allah, jika dia adalah jodohku, satukanlah hati kami apabila telah tiba masanya.amin.

Dunia akhir zaman, macam2 yang berlaku. Bertaubatlah sebelum terlambat semua.

Aku kesal dengan orang yang dah tahu hukum tapi buat2 tak tahu.Sabar je la aku melayan.

Yang nie best.kadang2 tu terkena kat batang hidung sendiri bila baca updates orang lain yang cam nie kat home FB. Membuat kita terfikir sejenak. Kadang apa yang diorang updates nie betul, cuma kita sendiri kadang-kadang ego mengalahkan tinggi pokok kelapa nak terima. Bukan apa, kerana kita merasa kita di zon selesa dan tak berani nak buat perubahan.


That all antara status kat FB. Semua status tu aku reka semata2 xda kaitan dengan sesapa,tapi lebih kurang macam yang orang selalu updates kat status yang aku tengok. :) Kat situ kita akan nampak suka duka benci sayang manusia tentang hidup nie. Aku jua tak terkecuali.






p/s: Aku jarang updates n bukak FB sebab aku punya alasan tersendiri :) Fb tu hanya tempat aku keep in touch ngn kawan2 + cegu2 + sedara + kazen + dan ngan sapa2 jela yang nak berkeep in touch ngan aku. :P





No comments:

berminat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...