Monday, March 5, 2012

Saat bercerita tentang dia . .♥♥

Seperti insan lain, aku jua merasai perasaan itu. 
Perasaan yang bukan baru semalam berputik
Aku sering tertanya-tanya salahkah untuk aku mempunyai 
perasaan yang bukan aku reka atau cipta, perasaan yang hadirnya 
tak pernah aku paksa, perasaan yang tak 
berubah sedikit pun walau banyak dugaan menimpa.
Diri ku dan dia diikat dengan satu ikatan di dalam hati. 
Ikatan yang tak perlu aku dan dia lafaz melalui bicara kata.
Cukuplah rasa ini aku pendam dan dia juga memendam rasa yang sama.

Pernah satu ketika dulu, aku kecewa dengan keadaan ini. 
Aku rasa seperti tidak sempurna dengan ketidakhadiran dia disisi. 
Aku hormat keputusannya kerana aku tahu semua 
ini dia lakukan demi kebaikan aku dan dia.
Teringat aku bicaranya tentang kisah kami. 
Kami dipertemukan dalam keadaan yang aneh sekali. 
Oleh itu, aku megerti mungkin pertemuan yang 
aneh ini harus jua dilalui dengan jalan yang aneh. 


Tak perlu seperti pasanagn lain bagiku
cukuplah dia memahami diriku selanyaknya aku
ingin dia memahami diriku. bicara pada yang perlu 
Sehingga kini, aku masih tidak mengerti bagaimana 
perasaan itu hadir dan bercambah sehingga ke saat ini.

Aku sedar, aku insan yang masih rapuh. 
Kadangkala hatiku goyah melihat keadaan sekeliling yang menekanku. 
Namun aku sabar dalam menjalani hubungan ini.
Bagiku tak perlu semua orang tahu sebelum tiba masanya

'Jarak' yang kami bina adalah pengikat rindu dan kasih yang kadang
tak siapa pun mengerti bila melihatnya perhubungan ini :)♥

Tak siapa pun faham kisah kami
kerna hanya kami saja yang memahamii kisah kami 

Dasar cinta itu bukan pada Facebook
bukti cinta itu juga bukan pada kerapnya bersama
Ikatan sayang itu bukan berkepit seperti belangkas
tapi cinta itu adalah rasa percaya pada pasangan
walau dimana pun dia berada
dengan siapa pun dia bersama
sedang berbuat apa pun dia
rasa percaya kena ada 
kEPERCAYAAN

Bagiku tak semua perkara orang perlu tahu tentang kita
tak perlu kita hebahkan, tak perlu kita publishkan
biarlah 'mereka' tahu sendiri apa yang kita ada
ini semua agar kita sentiasa menjadi orang yang bersyukur dalam hidup :)

bila hati bicara
hanya kau dan aku saja yang mengerti ♥

p/s : awak tahu tak, awak telah membuat perasaan yang telah lama hilang muncul kembali dalam hidup.

No comments:

berminat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...